Vi utarbetar bakgrundsundersökningen och bekantar oss med hur motsvarande projekt av huvudsakligen samma storlek har genomförts annanstans i Finland och de erfarenheter som man fått av dem.
Vi sätter oss in i finansierings- och affärsmodeller.
Vi speglar resultaten av Lovisa biblioteks lokal- och behovskartläggning i det nya uppdraget. Möten med olika intressentgruppe
Möten med olika intressentgrupper. Vi gör ett utkast till kulturhusets lokal- och behovskartläggning.
Preliminär utredning av Lovisas verksamhetsmiljö, betalningsförmåga och demografiska verkningar.
Vi avtalar möten, konsulterar experter inom staden.
Aktiv kommunikation.
De första utkasten till affärsmodeller.
Vi avtalar möten med andra potentiella finansiärer samt tar reda på deras intresse.
Mellansammandrag och granskning: vad allt måste granskas närmare.
Vi har kommit ganska långt, men det finns fortfarande mycket arbete kvar! Det tar tid att undersöka de tre olika finansieringsalternativen. Likaså att samla all information i ett och samma dokument.
Den nya fullmäktige har nu bildats. Och eftersom det genast uppstod överlappande evenemang, har Rum för kultur 2.0T-evenemanget flyttats till augusti–september. Vi meddelar det nya datumet inom kort